Fis-hund...

Fy fan.. va det luktar...

Kom hem typ nyss och var överlycklig att jag lyckats få igång mitt modem utan att Björn var här. Lutar mig tillbaka i soffan med laptopen i knät och ska precis börja blogga när Calypso lägger av världens suraste fis... fy fan säger jag bara. Gasmask på tack, detta innebär tt hon fått falukorv av pappa fast jag sagt att han INTE får ge henne det för hon blir rutten i magen...men NEJ "klart att hunden måste få en bit korv för att hon är så söt" heter det visst :S Och det är klart fisarna kommer ju oftast inte förrän på kvällarna när jag hämtat henne så pappa behöver ju aldrig lida av stanken...



(Min lilla snickare)

Idag har jag varit ledig gosade jätte länge med BJörn innan han skulle iväg och snickra på ett hus med sin pappa. Var väl vaken ungefär en timme efter att han åkt för att det blev så kallt utan min kamin ;) somnade om bara för att bli väckt av väckarklockan som jag ställt på 9.00 för att jag och MOlly skulle ut på shoppingrunda. Orkade inte ta mig ur sängen utan lät mobil larm skrället ringa färdigt och somnade om. Väcktes igen 9.35 av sms från Molly som undrade om jag hämtade henne som bestämt vid 10.00 "fan oxå nu får jag skynda mig" var tanken. Steg upp och gjorde mig i ordning och stack iväg för att hämta Molly och sen bar det iväg till Kalmar.

Direkt när vi parkerat kände vi att vi var hungriga (som vanligt) och körde vårt "jag är hungrig som en baracuda....BARACUDAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" haha (replik från asterix och obelix). Vi lyckades gå i några affärer innan vi gick till 4 kök och käkade toast alfredo=vitlök (gott som fasen). Hittade lite linnen till mig och köpte presenter till min älskade Björn som fyller år den 28/4 :)

Nu är man hemma och funderar på vad man ska hitta på medan tvätten snurrar i källaren, jag vet! Jag lyckades få tvätta idag oxå!! Får nog ta o köpa mig en lott för sån här tur brukar jag inte ha hihi. Fast å andra sidan har jag ju haft otur i torsdags så det kanske jämnar ut sig? Jag fick ju magkatarr i torsdags så jag inte kunde jobba. Vaknade kl 2.00 på natten (skulle upp 3.30 för jobbet) och hade så jäkla ont i magen att jag knappt kunde stå på benen var uppe och tog mina mediciner mot magkatarr fast de hjälpte inte så jag steg upp gjorde frukost till Molly och skickade henne till jobbet. Låg typ hela dagen och var helt slut, masade mig ut i trädgården på eftermiddagen när det var soligt och varm och somnade...vaknade av solbrännan jag fick... Kanske int världens bästa att lägga sig sjuk och sova ute på årets hitills varmaste dag, såg ut som en kräfta i ansiktet (inte så lustigt kanske när man var likblek innan efter den långa vintern?)


En bild från när släkten var på Kreta 2008 jag är nr 4 från vänster...var ett tag sedan man var såååå brun. Jag kan ju tillägga att vi står så lustigt för att vi försökte lifta...INGEN stannade hahah lustigt va...

Aja nu är det skapligt iaf, både med brännan och magen fast jag får klara mig utan mitt kära kaffe i två veckor :(

Blessed be!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Gaslarm!:) hörbarhet 2:a....

2010-04-18 @ 11:00:46

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0