Freddie Mercury

Efter mitt inlägg igår där jag hade Queen som dagens låt blev jag sugen på att försöka mig på att rita ett porträtt av sångaren Freddie Mercury. Och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med bilden. (i vanliga fall när jag försöker mig på att rita porträtt som måste likna någon så blir det aldrig bra, men jag tycker att man kan se att det är han här faktiskt).


Jag började med att bara rita upp lite rikt-linjer för konturer och skuggor.

Håret ritat

Ansiktet påbörjat..


Den färdiga bilden... fint va?

Vad tycker ni ser man vem det är?

Blessed be!


Kommentarer
Postat av: EMMA

Du ritar jätte bra, jag vet inte vem det är så jag kan inte säga om det är likt men det är det antagligen.

2009-09-27 @ 13:02:04
URL: http://randiglakrits.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej! Ville bara ge ett snabbt tips om min lilla blogg där jag skriver om mode, skönhet samt en del om min egen vardag. Håller alltid en fin stämmning i bloggen, och uppdaterar flera gånger om dagen...



www.vivalasofia.blogg.se



Har du tid kan du alltid checka in den, annars är det bara att dissa denna kommentar, haha (:



Ha en bra dag!

2009-09-27 @ 13:32:43
URL: http://vivalasofia.blogg.se/
Postat av: angelica

SHIT VILKEN BILD!!!!

Helt otroligt mega snyggt.

Talang du har!

2009-09-27 @ 15:20:27
URL: http://notbroken.webblogg.se/
Postat av: Emmelie

Jättefint! Fan vad duktig du e på att rita. Själv kan jag inte ens rita en streckgubbe :) syns snart kram

2009-09-27 @ 16:12:28

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0