"Flickan som lekte med elden"

Godmorgon!
Ska nu försöka trigga igång hjärncellerna inför min recension(eller hur det nu stavas). Känner mig "lite" sliten från igår bla. Ifs så har jag sovit dåligt sen fredag så det är nog lite sömnbrist sen dess som gnager på mig. Ska jag sluta prata om hur seg jag är idag och komma till recensionen tänker ni nog...Jaaaa jag ska :)


Underbar bild btw.

Detta är ju då nummer två i Stieg Larsson triologin (#1 heter Män som hatar kvinnor). Detta är då fortsättningen där man får veta lite mer om Lisbet Salande och hennes bakgrund då första delen mest handlade om Mikael Blomkvist. Här förstår man äntligen varför Lisbet är som hon är och vinner lite mer sympati. Filmen är dock för kort för att få med allt men jag fattar att de inte kan få med allt från boken (då skulle nog ingen orka se den) men ändå så tror jag att man skulle fatta mer om de inte tog för givet att alla hade läst böckerna, vilket det känns som de har gjort. Men det är en fantastisk film oavsett om de hoppat över saker eller inte. Bra skådespelare särskilt Noomi Rapace (som spelar Lisbet) hon har fångat karaktären perfekt med det defensiva hat/kärlek som hon känner för allt. Och hon kan konsten att vara tuff, farlig och sårbar på samma gång. Paolo Roberto var med i denna filmen i en liten roll och ärligt talat så hade jag kunnat vara utan den rollen... Inget ont om Paolo i sig jag tycker att han är super mysig och kul i hans matlagnings program, men ärligt talat dåligare skådespelare får man leta efter (han skulle platsa bland skådespelarna i Glamour eller nåt liknanade).

Men som sagt filmen var bra över lag och jag ska defenitivt köpa den filmen oxå när den kommer ut. Man fastnar liksom i historien och vill bara se om dem igen. Ser fram emot att se nästa del (#3 "luftslottet som sprängdes"). Denna film får 4,5 av 5 pentakel av mig.

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0