Sjuk? eller bara stress-förkyldning?

Söndagen då...

Gick upp vid 09.30 sjukt lång sovmorgon!!! Gick ut med Calypso så hon fick pissa, gav henne mat. Gjorde frukost på sängen till mina trötta övernattare Molly och André (de tre kusinerna som Molly kallar oss). Efter mycket om och men så lyckades jag iaf klämma i dem typ en halv paine riche var haha (nu tänker Molly tillbaka på när hon följde med mig till Kristianstad i en vecka och jag proppade i henne mat hela tiden haha). Sen spelades det lite mer guitar hero och jag damsög hela lägenheten för den såg för jävlig ut rent ut sagt.


Sen bar det av till André för att lämna av honom. Körde hem till mamma och lämnade av Molly och fick då veta att mamma försökt ringa till mig typ 3 ggr för att fråga om jag kunde köra till ICA o köpa blommor till Marie som vi skulle fira lite själva på eftermiddagen. Sen verkade hon lite sur för att det dröjt så länge innan jag kom med hunden så jag blev skit stressad och joggade med Calypso i skogen (och då hatar jag att jogga och typ bara skadar mig). Calypso blev glad iaf. sen kom jag hem och hämtade väskan o körde till ICA för att köpa blommor. När jag kom hem var det bara att åka till Marie som väntade med nybakta bullar :)

Men innan vi åt gick vi i deras skog med Calypsos kompis Tilly, båda hundarna var jätte glada! Fast Calypso ville busa men Tilly orkade inte, kanske för att det var Tillys födelsedag o hon fyllde 6 år (49år i hund år) medan Calypso bara är 1,5 år (ca 17 hundår). Men det gick jätte bra iaf o när vi kom tillbaka till Marie fick vi bullar och Calypso stod o kollade på vår gemensamma kanin Lakritztrollet i typ 2 timmar haha. Sen blev det hem och sätta eld i kakelugnen för vi frös allihopa. Jag låg med ytterkläder filt halsduk och värmedyna och frös iaf :/

Åt grillad kyckling...o så åkte jag hem och frös hela kvällen.


Jag fryser fortfarande o nu har jag fått ont i huvudet och halsen...tror att jag är lite sjuk iaf... skulle nog åka hem från jobbet om det inte vore för att vi redan har en som är sjuk...om jag åker så kollapsar systemet. Jag är väl inte jätte sjuk jag kan stå på benen och arbeta någorlunda när jag sitter så här på kontoret. Så det är väl bara att härda ut, men jag känner mig rätt mosig...får se hur jag känner mig imorgon nu är det ju inte mer än nån timmes jobb kvar...

Blessed be!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Jag visste inte att man kunde smitta varandra genom luftkramar och brevlådor:) krya på dig!

2009-10-19 @ 20:05:51

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0