Stress?

Igår var en stressig kväll... Först åkte jag hem till mig och lagade mat. Jag gjorde souvlaki med klyftpotatis (jag skulle ha haft tzatziki till men jag hade varken gräddfil eller yoghurt hemma så det fick gå utan :( ) Det var supergott (till Mollys stora förtret som gick miste om den goda maten då hon var på hockey haha).

Jag satt disken i diskhon (heter det ho??^^) och skyndade mig för att åka hem till föräldrarna och hämta Calypso. När jag kommit ner till bilen kommer jag på: "Jag  har ju tvättid!!". In i lägenheten igen och fram med tvätt-säcken och ner i källaren och släng på maskinen (jag brukar säga stänga på, men tydligen är det många som stör sig på det uttrycket?). Körde till föräldrarna och möts av nyheten om min dator: "datorn krashade när personalen skulle kolla systemet"..."de hittade en gammal hårdisk som du kunde få för 250kr". Gissa om jag var/är förbannad?! De hade sagt att det var fel på datorn och att den bara la av och att det inte var deras fel, men jag måste säga att jag har mina tvivel, det var aldrig några problem med datorn innan de tog hand om den...men det är väl bara att betala och se glad ut?


Jag åkte hem och så fick jag diska plåten från matlagningen så att jag kunde använda den till kladdkakan jag skulle göra till jobbet. Eftersom de bara tjatade hela dagen på att det inte blivit någon kladdkaka denna veckan. Tydligen är det farligt att baka goda saker och ha med dem till jobbet eftersom man då blir tvingad till att göra om det :P  

Jag rörde ihop kakan och slängde in den i ugnen, och medan den gräddades passade jag på att springa in i duchen (eller ja springa och springa...) När jag precis kommit ut ur duschen ringde det i mobilen. Det var Emmelie som ringde för att hon hört om datorn, jag pratade av mig ett tag vilket jag behövde (Tack Emmelie!). Och så var det bara att ställa sig och diska alla bunkar, plåtar och verktyg från bakningen. (under hela den här tiden har Calypso stått i mina knäveck och grymtat för att hon tycker att jag ska leka med henne istället).

Stackars Calypso...

Sen när jag äntligen var färdig insåg jag plötsligt att jag glömt tvätten igen, så det var bara att springa ner i källaren och hänga upp tvätten. Nu tänkte jag nu ska jag busa med Calypso innan jag faller ihop i soffan... men vad har hon gjort då tror ni? Jo då har hon gått och lagt sig i sovrummet och somnat...Så hon hade tydligen gett upp hoppet om att jag skulle få tid till henne och då fick jag naturligtvis dåligt samvete igen, men jag la mig på golvet och gosade med henne i en timme som tröst iaf.

Efter detta la jag mig äntligen i soffan och kollade på tv:n, såg bland annat Bonde söker Fru och Grey's anatomy. Sen fick jag äntligen gå och lägga mig och somna utan avbrott från mitt spöke :)

Har ni oxå sånna kvällar då ni har hundra saker att göra men inte hinner med hälften?

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0