Calypso

Godmorgon!

Igår var Calypso på besök på jobbet, pappa skulle storhandla så hon fick vara hos mig några timmar. Hon var jätte glad när hon kom och hoppade och skuttade när hon såg mig :) Och det första hon gjorde var att slicka 08:an i örat haha (har jag nämnt att Calypso är min hund? Bara så ni inte tror att det är någon vild människa som skuttar omkring och slickar folk i öronen haha).

vänster=Slick i örat? Höger världens längsta hund (Grand Danois) som ställer sig på bakbenen och lutar sig mot Oprah :)

Söt bild på en Grand Danois och en Chihuahua :)


Sen lugnade hon ner sig och la sig vid mitt skrivbord. Det är bara att då skulle trafikledarna på mitt kontor ut och gå en runda och då blev Calypso sur för att hon inte fick följa med, men då var Peter så snäll att han tog med sig henne ut på promenad :) Då var hon genats mycket gladare. Jag var ju tvungen att stanna inne och passa telefonerna medan de var ute så jag kunde tyvärr inte följa med men Calypso fick komma ut.

En bild på alla godkännda färger på Grand Danois: (från vänster till höger) Svart, Gul, Blå, Tigrerad och Harlekin. (Dock är inte den nya färgen Merle med den är bara halvt godkänd den är blå i grunden med svarta fläckar som en Harlekin).


Åh, den här skylten borde jag ha hemma :) Så söt...

När jag slutat handlade jag så jag slipper det resten av veckan plus att jag handlade ingredienser till min thai mat som jag gjorde när jag kom hem :) Den blev jätte god som vanligt och det blev så mycket att jag fick 8 portioner (7 att frysa 1 att äta idag *MUMS*).

Sen pratade jag med Molly någon timme, om vissa personer som bara kan dra åt hel_ete! (ni vet vilka ni är!) Ursäkta anfallet men jag är fortfarande lite upprörd sen igår.. nog om detta, nu ska jag försöka vara glad resen av dagen.

Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0