Tror att det är texten..

Tänkte bara för att nörda mig riktigt ordentligt så skulle jag skriva upp texten till dagens låt...fast på vissa ställen hör jag inte riktigt vad de sjunger men men, ni kan ju alltid slänga in en kommenter om ni hör vad de säger elle rom jag gjort fel :P

"Bäst att ta sig ett glas"

Visst kan du ta..
(Vaddå)
Ett endaste glas.
(det är ha det är han)
Det gör dig lätt
(din djävul)
Det ger dig sån grace.
Och allt du säger, tjejer
Säg så bra med starka grejer.
Det här är din chans
ikväll blir det dans
bli killen i brudarnas vals.

Du känner dig stark
(ja men det är för att jag är kraftigt byggd)
och inte så blyg
(vem fan är blyg här?!)
Och ingen vet, du tar den i smyg
(vaddå skåp-supare?)
Minns min regel om du vill ha trevligt på en fest:
Bäst att ta sig ett glas!

Det brukar börja med ett glas sluta med ett ras,
som en simpel slashas i slummen.
Kroppen blir till deg du blir trött och seg vaje litet steg blir ju knas.
Och tungan den blir slapp vilket handikapp tjejer gillar knappast en stum en,
de nobbar dig om du är full som ett as!
Och inte känner man sig tuff det är bara bluff när man blir en bufflig och dum en.
Faller snart i sömn tills man stel och öm vaknar med en ömklig grimas.
Så minns aforismen om alkoholismen: det är PEST att ta sig ett glas!

Man kan väl pröva på ett glas, ett litet litet glas det kan inte vara så farligt?
Kanske jag får fjong på min stela gång, kanske att jag rör mig med grace?
Om jag tår på tand, låtsas som om jag slant kan jag säga vad jag vill till Gullan Svensson!
Och då slutar kvällen i verklig extas! Liten individ inte så timid så ett litet glas är försvarligt... Bäst jag snabbar på så jag hinner få några centiliter till bas.
Ja skit i moralen snart börjar ju balen det är bäst att ta sig ett..
ett litet glas kan väl aldrig skada va?
Bäst att ta sig ett...
Riktigt järn i det andra benet oxå!
Bäst att ta sig ett...
Nu när du har börjat an du tömma hela flaskan!
Bäst att ta sig ett glas!

Kommentarer
Postat av: Elias Hedberg

Jag lade upp hela sången på LetSingIt.com: http://artists.letssingit.com/magnus-och-brasse-lyrics-bast-att-ta-sig-ett-glas-gk2v2bw



Det är lite skillnader:

• "bli killen i brudarnas vals" är "bli killen dit brudarna dras"

• "det är bara bluff när man blir en bufflig och dum en" är "det är bara bluff, nä man blir en bufflig och dum en

• "Om jag tår på tand, låtsas som om jag slant" är "Och med tår på tand, lossnar tungans band"

• "Liten individ inte så timid" är "Man blir en säker individ, inte så timid"

• "Riktigt järn i det andra benet" är "jättejär i det andra benet"



Väl bekomme :).

2012-02-18 @ 10:33:49

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0