Vallon + Tattare = Jag?

Jaha efter typ 14 år i skolan där man alltid fått förfrågningar var man kommer ifrån, har jag äntligen fått reda på vad jag är för nått.. Ni som har träffat mig vet att jag ser lite utländsk ut, med grova dag och mörkt hår+hud som lätt blir brun + min så kallade "negerläpp" även kallad Thorén-läppen (underläppen som putar ut extra och är sådan på de flesta inom Thorén släkten, väldigt karaktäristiskt för oss).

En "liten" demostration av Thorén-läppen, här är den iaf inte så stor som den är när jag är sur XD

Under skoltiden undrade både skolkamrater och lärare om jag hade utländskt påbrå, och jag svarar varje gång, "nja, men mamma är Ölänning och pappa är Gotlänning". Jag gick även igenom en fas då jag inbillade mig och andra att jag var ryss, jag kommer inte ihåg hur gammal jag var men ändå.

Nu har jag dock fått reda på att jag är Vallon (person som härstammar från den franskspråkiga folkgruppen iValloner i Belgien) genom pappas släkt. Och att jag även kan vara Tattare från mammas sida (Tattare är benämning på resande folk som står utanför samhället, och är en blandning av Ryssar och Turkar, som även kan benämnas som romer om jag fattat det rätt).

Så jag känner mig som en Bellman-historia, ni vet en Belgier, en Ryss och en Turk... Men det var roligt att få reda på det :)

Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0