Jul mat, dum lärare..

Uppdateringar då?

Fredag hände väl inte så mycket... jag åt åt åt åt och ...åt... sen mådde jag illa resten av kvällen för att jag proppat i mig så mycket mat. Varför slutar man inte äta när man är mätt? Och framför allt: Varför slutar man inte äta när man är propp mätt?! Jo det blir ju så när maten är god. Mamma hade gjort "jul mat" till mig haha. Vilket innebär köttbullar och potatisgratäng... Jag veeet det är väl ingen julmat. Men det är det för mig eftersom jag typ inte äten någon JUL mat.

Mmmm...köttbullar...


Till jul äter jag ju köttbuller, ägg, kanske någon prinskorv (om det är scan och om jag får super mycket ketchup annars kan jag inte äta det) o så får jag ju då potatisgratäng vilet är Jansson utan "jansson-fisk" va är det anchovis? (eftersom jag inte äter fisk...) Och jag vet det kanske låter lite lustigt att äta köttbullar o gratäng men det är faktiskt gott! Med tanke på hur pass mat-kräsen jag var när jag var liten så får jag nog vara glad att jag äter det jag gör nu? Jag har ju börjat tvinga mig att smaka nya saker tills jag börjar gilla dem... Det har blivit lättare nu när jag inte går i skolan och blir itvingad maten längre utan får lära mig i min egna takt.

Och när jag säger itvingad så menar jag ITVINGAD, min lågstadie lärare kan jag nog lungt tacka för början till mitt matvägrande. Hon satt och glodde som en hök när jag åt och såg till att jag inte gick där ifrån innan jag ätit upp allt på tallriken. Hon var hemsk, har jag nämnt att det var hon som lät de andra "klasskamraterna" slå mig utan att skälla på dem men när jag slog tillbaka fick jag skäll... Och det var hon som rättade mina läxor utan att de var rätt så jag typ aldrig lärde mig något, och det var hon som typ total mobbade mig och såg till att jag skulle gå fram till tavlan och säga dagens datum varje gång det var den 6:e bara för att hon visste att jag alltid sa fel... (jag sa den sexte o inte den sjätte men blir ju förvirrad när man säger sextonde när det är 16? eller var jag bara korkad vilket som). Det var oxå denna lärare som lät alla barn få välja vad de ville ha för egen låt i vår uppsättning av småstjärnorna, men jag fick inte vara med.


...min dumma lärare såg/är ännu dummare än hon på bilden...

Min snälla mamma skällde ut henne mer än ett par gånger, men vad hjälper det när läraren hatar en? Och henne stod jag ut med i mina 4 första år...inte lustigt att man hatade skolan.

Shit vilket hat-inlägg detta blev, men jag blir så arg när jag tänker på henne. Sådana som hon borde inte få vara lärare till små barn. Jag undrar om de fattar hur mycket de kan förstöra för personer för väldigt lång tid fram över. Visst kan jag inte skylla all min mat-kräsenhet enbart på henne. Jag var kräsen redan innan skolan började men hon hjälpte knappast till med att förbättra det. Och hon var verkligen orättvis, inte bara mot mig utan många andra oxå.

Det är annat mot kära Majken som man fick efter henne. Visst hon var sträng som fan men hon var RÄTTVIS! och hon mobbades inte. Tyvärr har hon gått i pension, men jag tror och hoppas verkligen att det kommit nya o lika ´bra lärare som Majken nu.

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0