Vinter jacka idag?

Usch, jag var uppe aldeles för sent igår kväll. Jag var uppe ända till 23.00 innan jag gick o la mig o sen var jag så trög att jag fick för mig att jag skulle läsa en stund i min bok innan jag skulle sova. Men då blir väl bok-helvetet spännande (efter halva boken som vanligt) så jag var tvungen att läsa mer och mer. Vid 01.30 insåg jag att jag inte fick läsa mer och la ifrån mig boken, men då låg man ju o tänkte på vad som skulle hända sen... dumma bok. Så suprice jag är trött idag (eftersom man går upp vid 05.00).

Nått liknande den jackan jag är ute efter...

Idag ska jag iaf. till Kalmar och kolla vinter jacka. Nej, det blir inte den som jag provade på Intersport där den söta expediten jobbar, jackan hade inte så bra passform och såg faktiskt inte ut som på bilden (eller är det för att jag inte ser ut som en skyltdocka??). Så tyvärr "Oves-tvilling" på intersport, det blir inget handlande av dig. Jag tror inte att det är så bra att ha söt personal i butikerna, iaf inte om jag ska handla för tydligen går jag bara dit för att se personalen och kan inte handla något?

Jag ska iaf åka o kolla på en annan jacka på Stadium efter jag slutat och hämtat mamma på jobbet, sen får vi se om mamma orkar gå en liten runda på stan så att man kan spana in lite julklappar? Jag börjar få lite ångest över att jag bara köpt fem julklappar :S Nu är det ju verkligen dags att börja leta efter saker att ge bort, o det är ju inte särskilt lätt när ingen vill säga vad de önskar sig (hint till Emmelie, Molly, Amir osv...)


Jag längtar till julen! Fast ändå inte (jag har ju inte köpt färdigt julklapparna än men annars längtar jag). Jag såg några på tv:n som åt praliner o då blev jag sjukt sugen på att göra praliner (jag äter ju inte pga min allergi men det är sjukt roligt att göra dem!!). Jag funderar skarpt på att fusk börja göra praliner redan nu, jag får väl blanda i invertan så att de håller sig till jul... Invertan är ett konserveringsämne som hindrar chokladen från att mögla/härskna (lite inside information från min tid som konditor), jag föredrar att inte använda det eftersom det blir lite grynigt av det men om jag ska börja nu så måste jag använda det... får se hur jag gör.

Varför tål man inte sånt här? Det ser ju så gott ut, och det är ju så roligt att göra!!!


Är det fler än mig som är sjukt sugna på jul?

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0