This is it

Jag såg ju "This is it" på bio igår med Emmelie och Marie. Vi hade jätte roligt, för Marie sa att hon skulle bjuda Emmelie på hennes biobiljett eftersom hon körde, o så frågar
-Marie "vad kostar en biljett?"
-Emmelie "90 kr."
(Marie plockar fram en hundring och ger den till Emmelie)
-Marie "Här du kan ta hela, så blir det lite dricks."
(emmelie stoppar ner huindringen i sin plånbok)
-Jag"ursäkta, nu är jag säker dum i huvudet, men skulle inte du bjuda Emmelie på hennes biljett?"
-Marie"jo...vad då?"
-Jag" men om en biljett kostar 90kr...?"
Marie kollar på mig med oförstående ögon)
-Jag"90+90 är väl 180?"
Sen börjar alla gapskratta, när de andra två fattar vad jag menar... Varken Marie eller Emmelie kan tydligen räkna haha, ifs kan inte jag heller det alla gånger men denna gången visste jag det haha. Detta hade vi roligt åt hela kvällen.


Aja, åter till filmen. Den var bra, det känns som om konserten hade varit as cool när den väl var färdig så det är verkligen tragiskt att Jackson aldrig hann göra en enda konsert. Visst det är lika tragiskt att han aldrig kommer få göra något över huvudtaget. Sen fick man ju lite inblick i hur Jackson jobbade och det var faktiskt lite imponerande att se hur mycket tid han la ner i att få allting rätt, allt från dans till musik och specialeffekter. Jackson var sjukligt smal vilket inte lyckades döljas under flera lager av kläder men rösten och dansen satt i som från glanstiden vilket var destu roligare att se (inte dåligt av en då döende 50-åring att ha sån energi på scenen) Filmen var absolut sevärd, även om det känns som om man bara behöver se den en gång (inte so mvanliga filmer som man kan se om och om igen). Filmen får 4 av 5 pentakel, RIP MJ.

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0