Bad hair day?

Jag kom på att jag klippte Molly och mig själv igår oxå. Eller jag nuddade Molly med saxen, hon är sjukt nervös hela tiden när någon (inte bara jag) är nära hennes hår med saxar... Hon är faktiskt värre än jag när det kommer till hår-klippar-fobi. Men hon litar mest på mig så nu för tiden är det typ bara jag som får klippa henne. Jag klippte upp håret på henne och tog typ 0,5mm på längden (det är typ så mycket jag får ta) men det blev nog bra även om jag inte såg någon skillnad, eller jo det blev lite friskare och tjockare efter jag klippt henne. Hon var nöjd iaf.


Sen gav jag mig på min lugg som nu växt sig för lång så den inte ens kunde ligga på snedden som snelugg... så jag klippte väl typ 5cm så nu har jag fått tillbaka min hel-lugg (eller vad det nu kallas). Känns lite ovant faktiskt så jag får typ sitta och försöka hindra handen från att dra luggen åt höger som den brukar vara...men det går väl över så småning om haha. Det är bara att då fick jag blodad tand och gav mig på resten av håret oxå och klippte upp och donade.

Jag kom underfund med att det är i sånna lägen det är sjukt dåligt att ha så långt hår, för armarna räcker ju inte till när man ska sträcka och dra åt alla håll för att få det jämnt. Men det blev bra iaf. Under hela denna tiden skulle Calypso promt ligga mitt i den nya rya mattan av hår som blivit på golvet men hon var snäll och skakade av sig håret senare haha. När jag skulle städa upp skiten såg det ut som om vi typ styckat Chewie och blev lite nervös av att slänga det i soptunnan för att någon skulle hitta det och sätta fast oss för mordet haha..

Chewbacca is no more...

Nu ska jag sluta prata hår...en stund iaf XD

Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0