Calypsos syskon och föräldrar

Hej, kom på att jag kunde lägga upp lite bilder på min hund Calypsos syskon och hennes föräldrar. det kan ju vara så att det är någon som är intresserad av det? Skit samma jag älskar valpbilder på GD nåt oehört och vad passar bättre än på Calypsos familj :) Sen är de ju även lite vuxen bilder (jag hat ju inga valpbilder på föräldrarna). Valp bilderna är när de är 11V (med ett par undantag som tex Calypso där hon bara är 8V eftersom jag hämtade henne då).


Här har vi Azlan som har tagit efter mammans färg=Harlekin. Jag tror att det är Azlan som nu mer bor i Norge..

Här har vi Biffen även han en Harlekin, han stannade i kenneln där jag köpte Calypso. (Calypso är den svarta valpen som tar sats mot Biffen, sen tror jag att det är Tuva i bakgrunden den gula valpen + Pappa Nemos svans)

Här har vi syrran Clownie Harlekin som även hon stannade i kenneln.


Här är Kakan...ser inte fullt så glad ut Harlekin.


Här är Calypso min lilla linslus :) Fast hon hette Lillan på kenneln innan...Jag var tvungen att byta, riktigt så mycket humor har jag inte...

Merlie den nya färgen Bluemerle som är en blandning mellan blå och Harlekin, jag funderade på att köpa henne först men efter att ha forskat om den sorten lite mer fann jag att det ofta blev ögonproblem med just den sorten och att de inte får avlas på hur som helst...så jag tyckte att det verkade lite osäkert att köpa denna även om hon var söt så det blev en säker svart istället och TUR VAR VÄL DET jag älskar min pluttis.

Muffin sort=Svart, det sista valet jag gjorde var mellan Calypso och Muffin, jag tog Calypso för att hon mest såg ut som en tik (även om båda var det) Muffin var lite för grov i min smak men ändå så söt.

Och så till slut Zintra, även hon Bluemerle och världens busfrö! Jag vågar påstå att ägarna till henne har nog fått fullt upp under den månaden jag var och besökte dem innan jag köpte Calypso så var hon aldrig still och när alla andra valpar somnat så rusade hon på dem om och om igen för att busa ännu mer... Vild var bara förnamnet.

Jag vet stor kull det var 8st i samma kull och de hade även en till kull samtidigt med 7st till så det var MÅNGA valpar att välja mellan. Jag bestämde mig för Calypsos kull efter att få träffat föräldrarna och gillade dessa mest.
Sen är det nog många som undrar hur det kan vara tre olika färger på dem då är det ju så att mamman är en Harlekin och Pappan är svart och en av pappans föräldrar var blå så då blev det tre olika färger på valparna.

Här är föräldrarna:

Här har vi Calypsos söta mamma Chezzie. Calypso fick hennes ögon, huvudform och hennes lugn.
Chezzie är en av de få Harlekin hundar jag faktiskt tyckt varit söta.

Och här är då Calypsos pappa Nemo. Och alla ser väl vad Calypso ärvt av honom :)
Det roliga med Nemo är att han är väldigt reserverad mot främlingar och de första gångerna vi träffade honom ville han inte ens komma fram och hälsa utan gömde sig bakom husse och matte och morrade i fall att vi var farliga. Så var han mot alla utom när jag kom. Jag satt mig på huk för att visa att jag inte var farlig och då kom han fram och satt sig i mitt knä (80kg hund) och morrade på alla andra :) Det tyckte både jag och ägarna var ett bra tecken på att jag skulle passa med en av deras valpar.

Tänkte bara klämma in ett par bilder till på Clownie och Biffen nu när de är stora. Och de är STORA, Calypso har inte haft någon chans att lägga på sig så mycket eftersom hon springer av sig all mat när vi släpper henne i skogen varje dag, men jag tycker att hon är lagom tjock nu :) men som sagt hennes syskon är MYCKET större.

Clownie, Kakan och Biffen busar...

Biffen..

Clownie...det roliga med Clownie är att det ser ut som om hon fått en blåtira...särskilt när hon tittar in i kameran så olyckligt haha..

Nu ska jag sluta tjata om alla Grand Danois släktingar, jag har nog tvingat på er tillräkligt med bilder nu ;)

Blessed be!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Hej gumman! Underbara bilder, tack for det. Nu e jag allt bra sugen pa en hund. Letar ibland nar jag blir sugen men har inte hittat nagot annu. Tycker mycket om din blogg, sa kul med mycket bilder. Hoppas allt ar bra vannen stor kram

2009-11-06 @ 10:54:59
Postat av: moa

hej hej!

super bra blogg :D vad heter kennelt?

2011-06-29 @ 09:03:09

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0