Byta däck idag?

Jaha, då har det snöat här hela dagen så det är väl bara att åka hem och knöla på vinterdäcken efter jobbet. Hoppas att de är ok, de har ju legat i källaren så länge nu, kanske har våra mega stora monster råttot gnagt sönder dem :S Nä de är nog ok, jag tror att jag ska åka över till morfar och byta däck, han har ju en riktig stor lift till bilen och asfalterad mark så det blir ju lättare än hos pappa där det är liten mini lift och grus som man bara sjunker ner i...

Molly sitter i Kalmar och gnider sina vinterhänder medan hon skrattar sitt ondskefulla plan skratt: Mohahahaha
De som inte vet: Molly bär hela skulden för när det kommer snö innan och efter december (jag tycker att det räcker i december). Så Molly kommer att få lite spö av mig ikväll för att hon gör så att jag får lägga på vinterdäcken redan nu (halkrädd som jag är). Det vore mysigt med snö nu om det inte vore för just "skrapa rutorna och halka på vägen" syndromet som följer med...

Får se om jag lyckas få bort sommardäcken bara, jag brukar vara lite för bra på att sätta fast däck när jag byter (jag är väl för stark). Jag veet att det inte är bra att skruva för hårt men jag får ju ångest och tror att däcken kommer att ramla av när jag kör om jag inte gör det :S Jag är typ skit skraj för allt som har med bilar att göra och jag kan inte hjälpa det, det skulle vara så mycket skönare om man slapp använda bil över huvud taget... Häst och vagn går lagom fort för mig och det att naturvänligt så kanske man skulle införa det? (Fast bara om det gäller alla, det är nog varken säkert för mig eller hästen om alla bilar ska köra på en?).

Någon mer än jag som är lite små rädd för bilar? (om inte kan ni ju alltid titta på Brum med den otäcka bilen med ögon...usch)

Usch va otäck den är!! (Inget bra barnprogram för mig)


Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0