Kastrering...

Nu har ÄNTLIGEN min älskling Calypso fått komma hem. Hon kastrerades igår på morgonen och allt gick bra, men efter operationen började hon blöda så de fick behålla henne över natten med dropp och medicin som skulle göra så hennes blod i såren koagulerade som det skulle (otäckt). Men idag ringde de äntligen och berättade att hon var bättre så hon fick komma hem.


Vi fick träffa en veterinär först för att gå igenom alla händelser och fortsatt medicinering (smärtstillande och antibiotika), då sa veterinären att Calypso måste vara lugn, inte springa, inte busa och inte hoppa förrän såret är läkt... gissa vad hon gjorde när hon fick träffa mig och Björn...allt hon inte fick göra, så glad blev hon! så söt.

Sen fick vi åka hem och sätta på henne tratten så hon inte slickar på såret. Hon protesterade inte men hon går in i ALLT med traten och fastnar sen står hon bara där och tittar på oss som "hjälp mig, jag sitter fast". Just nu är hon utan tratt , jag la in hennes säng i vardagsrummet så hon kan sova där vi ser henne. Hon är så trött min stackars älskling, säkert för att hon har så ont. Det syns i ögonen på henne att hon har ont, tycker så synd om henne. Tur att hundar läker så fort! Om tio dagar ska vi på återbesök och ta bort stygnen om allt går bra.


Just nu ser magen inte fin ut, hon har ett stort sprätt över hela magen och ett blåmärke i mörk-lila över hela magen samt en "påse" på magen som blivit av blödningen hon hade som typ är fylld med gammalt blod och sårvätska, usch stackarn. Men nu kommer hon inte lida mer av löpning och skendräktighet iaf, för det led hon verklingen av!


Frågade veterinären om hennes vikt oxå, jag har ju alltid tyckt att Calypso varit för smal...men veterinären tyckte absolut inte att hon var för smal utan hon tyckte att hon var perfekt! Gissa om jag blev förvånad?! Aja skönt att få det bekräftat att hon inte är för smal, jag var ju rädd att de skulle tycka att hon var för smal och tro att jag inte gav henne någon mat. Men det är klart Calypso har ju alltid varit smal ända sedan hon var liten så det är kanske därför hon inte lägger på sig något. Får se om hon går upp ivikt nu när hon är kastrerad, de blir de tydligen efter...


Nog pratat om äckliga sår, nu ska jag gosa med min älskade Calypso, Jag har saknat dig så mycket att det gjort ont!!! ÄLSKAR DIG!

Blessed be!

Kommentarer
Postat av: pelle

Vovven lille, härligt att operationen gått fint i alla fall :)

2011-02-01 @ 21:24:11
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0