"jumping Jack Flash, it's a gas gas gas..."

Tjena tjena...har varit strängt upptagen med mitt jobb som vanligt, tydligen blir det inte så mycket tid över när man bakar hela dagarna haha.

Hela denna veckan är fullbokad varje dag så lär väl inte hinna skriva mer än idag (inte för att en vecka skulle göra någon skillnad när jag kanske skriver var tredje månad haha) Igår var jag, min älskling och hans pappa på Larmtorget i Kalmar kollade på "Svensktoppen nästa" om jag fattat det rätt så är det någon slags tävling för "vanliga människor" som kan sjunga sig till en plats i riktiga svensktoppen... anyway ett par artister var rätt bra men endel fick en att önska att man var döv...vilket jag i princip är idag. Naturligtvis glömde jag bort att ta med mig öronproppar som annars ALLTID brukar ligga i min väska men de hade jag ju använt upp när Jag syrran och syrran2 var i Göteborg och lyssnade på 30 seconds to mars (Har nog glömt att skriva om det men ja jag har varit på deras andra konsert...kommer nog lite klipp senare om jag inte får annart för mig) Gjorde misstag nr 2 att sätta mig precis vid en högtalare så det hjälpte väl knapparst hörseln när de sura tonerna kom ut :S

Sist på scenen var dock Kalle Kristiansen från Idol (för er som minns det, han kom tvåa efter Grönwall) Han körde många goa låtar och mest 70-80-tals rock låtar som faktiskt var bra. Favoriten var ändå när han gjorde "Jumping Jack Flash" från Rolling Stones. Trummisen i bandet överraskade med att inte bara köra fantastiska trumsolon utan och vara en hejare på att både spela elgitarr och sjunga som han demonstrerade för den jublande publiken en eloge till honom vem han nu är han förtjänade ändå lite cred då han nära på stal showen.

Bra show med bra musik men som sagt ringer inte tinnitusen lite högre idag?? "Va? Vad sa du jag hör inte för jag har en bulle i ögat...." haha lite skämt från jobbet...jag vet jag är sjuk som skrattar åt sånt men ändå allt man blir glad av kan väl inte vara farligt haha.
Nedan Originalet Jumping Jack Flash med Rolling Stones


Nu blir det lite planering inför denna veckan så ska jag se om jag kan få någon ordning på vilken dag jag ska gör vad på haha..

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0