Gör ni inte glutenfritt i bageriet?

Stötte på samma fråga som vanligt på jobbet idag: "Gör ni inget glutenfritt i bageriet?" Först blir man lite paff över att någon ens frågar om det efter ett par sekunder inser man att kunden på allvar tror att gluten inte smittar via luften och får snällt förklara att "eftersom vi har gluten i lokalen så kan det finnas spår av gluten i allt som funnits i lokalen" varpå man får en sur blick och iblan den fnysning av kunden för att vi i bageriet är så dåliga som inte har glutenfria varor... Men det kan väl intevi rå för. Om man är gluten allergiker borde man väl veta hur noga det är med att det inte får finnas spår av gluten i något om man ska äta det? Eller är det bara jag som är nötallergiker som är medveten om hur noga det är? Det borde väl vara bättre att man som säljare varnar dem för att det kan finnas spår av allergiframkallande ämnen än att man bara chansar på att det går bra (som de gjorde på NK när de sålde en bulle som de sa var nötfri som jag upptäkte inte var det när jag började äta på den o må dåligt...). Aja men det finns dock de kunder som faktiskt uppskattar att vi är så nogranna som vi är, här om veckan träffade jag på en liten tant som hade en nötallergisk son som hon ville ge något gott till och hon var jätte glad att jag tog det på så stort allvar och gav henne tips på vad hon kunde ge honom det är sånt som får en att må bra efter mycket hårt arbete för att lära sig vad som är farligt för många.

Nu är jag iaf ledig imorgon, ska vara iväg till veterinären för att ge Calypso henner 2:års vaccination. Otroligt att hon redan är 2 år tycker det nyss var 2008 när jag fick hem min lilla valp som bara vägde 6 kg inte att hon är en fullvuxen "Grandis" som väger runt 70kg :S Ska väga henne imorgon hos veterinären oxå så jag får veta exakt vad hon väger sist vägde hon runt 65kg så vi får väl se :)


Ska även fira min älskade Björn som fyller år imorgon ska laga något gott och ge honom presenterna jag fixade hoppas han blir glad för dem även om han inte ville ha något. Han har iaf varit VÄLDIGT nyfiken på dem så jag tror nog han vill ha dem ändå hihi :)

Nä nu får jag slita mig från datorn annars blir jag väl sittande här hela kvällen.


Dagens låt "Hugry eyes" tyvärr gick det inte att få med filmklippet men låten duger fint för mig :)


Blessed be!

Kommentarer
Postat av: pelle

Hahha, men vet inte alla det där, att glutenfritt inte kan bakas på ställen där mjöl förekommit?! Det trodde faktiskt jag :P



Haha, tack! Äntligen någon som svarade på min fråga. Alla sa att den slutade vara deg i samma stund som den slängdes in i ugnen, vilket jag inte tyckte räckte som svar :P

2010-04-28 @ 14:29:48
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0