Nya kläder :)

hellu,
Igår var jag ju då i Kalmar och hämtade mamma. Passade då på att prova vinterjackan jag spanat in på stadium och den var perfekt så nu har jag äntligen en riktig vinterjacka :) Det var en Everest så den var ju rätt dyr men jag har hört att de ska ha hög kvalité och lång livslängd så det lönar sig att lägga pengar på dem så det är väl upp till bevis :) Jag har räknat ut att den ska hålla minst 5 år för att jag ska tycka att den är betald, sen är den ju säkert omodern inom en månad men det skiter jag i, jag slipper ju frysa.

Jackan ser ungefär ut såhär fast det är en Everest och inte PEAK...


Sen köpte jag en julklapp till Molly...hehe nu är hon jätte nyfiken :) Jag var tvungen att binda fast henne i soffan igår när jag avslöjade att det fanns en oinslagen julklapp till henne i min lägenhet.. (jag släppte henne naturligtvis när hon lugnat ner sig...eller?)

Jag var inne på Indiska och köpte mig en svart, tight midje-kjol som jag sett att Molly har (och naturligtvis måste jag härmas ;) hon sa att det var ok iaf). Och så köpte jag en ny advetntsljusstake eftersom min nya jag köpte förra året gick sönder när jag skulle sätta i ljusen (jävla billit skräp från ICA som inte ens håller när man sätter i ljusen... (så förra året hade jag 3 raka ljus och en som var lite brandfarlig där den lutade...) men nu köpte jag en i metall så den ska väl hålla bättre än den i porslin. Och sen blev det röda ljus i bara farten när jag ändå köpte "stake" haha (jag har sjuk humor om det är någon som missat det?).

En sån här kjol blev det fast svart...vad annars?

Åkte hem och fick mat av pappa och till och med efterrätt!! Visst det var "bara" vaniljglass som han skopat upp i en desertskål men det var RIKTIG vaniljglass där man faktiskt ser att det är vaniljkorn i så det var super gott. Så nu får jag väl hårdbanta resen av veckan som kompensation. Åkte hem för att upptäcka att någon tagit min tvätttid (visst jag var 1,5h försenad så de har rätt till det men ändå..) så det var bara på med PJ och mysa i soffan. Molly kom en runda så vi hann att snacka lite skit XD Alltid lika roligt, särskilt när jag är trött och missuppfattar alla komentarer Molly lägger haha...Jag får nog inte upprepa dem här och nu för då får jag nog pisk men det var roligt :)

Sen var klockan helt plötsligt 22.30 så då var det bara att masa sig i säng för att hinna med några timmar sömn innan jobbet :)

Hur var er måndag?

Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0