Nej till godis?

Jag har ju helt glömt bort att ber'tta om en helt otrolig grej som hände i lördags!! Jag är fortfarande lite chockad fakriskt. Molly kom o hälsade på en stund och sedan kom vi överens om att vi skulle åka till Nybro och handla godis eftersom det var lördag. Jag skulle samtidigt passa på att köpa lite grejjer till mamma så helt onödig var inte resan ändå...


Aja, vi kommer fram till godis disken och Molly börjar välja sitt godis, och det är då det otroliga inträffar! Jag står och glor på allt godis och verkligen letar efter vad jag vill ha och kommer fram till slutsatsen: "Jag är inte sugen på NÅGOT godis alls". Jag tror inte att detta har hänt mig förut. Om jag vägrat att köpa godis så har det varit: 1. att jag haft dåligt med pengar, 2. Jag bantar 3. Jag är allergisk mot det godiset eller 4. jag är så sjuk att jag inte KAN äta godis. Men denna gången var det inget av det, jag ville helt enkelt inte ha godis.

Som sagt så är jag fortfarande lite chockad, betyder detta att jag kommit över mitt sockerberoende? Som sagt helt otroligt. O Molly blev lite sur på mig för att jag inte skulle ha något godis då hon tyckte att hon skämdes för att hon skulle äta godis själv...

Har detta hänt någon annan?

(Där emot har jag konstaterat att julmust-suget  inte har försvunnit...jag får fortfarande blunda och springa förbi hyllan som ICA har satt upp aldeles för tidigt. Jag SKA hålla mig, INTE tjuv dricka julmust innan december...)

Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0