Mmmmm sova hela dagen :)

Shit va skönt! Jag sov till 11.00 idag, och jag somnade typ vid 23.00 igår vilket betyder att (räknar på alla fingrar och tår jag har) jag sovit 12 timmar . Jag kommer fasen inte ihåg när jag senast sov 12 timamr bara så där (utan att vara bakis eller något hehe). Skönt som fasen var det, särskilt efter denna "helvetes-veckan" då alla varit sjuka eller borta på utbildning (till skillnad från mig som är full lärd i allt hahaha). Det som är ännu konstigare är ju att Calypso (hunden) oxå sov yill 11.00 hon brukar annars vara rätt så duktig på att väcka mig... måste bero på att hon är trött av skendräktigheten?

 

Om jag kryper ihop riktigt mycket så ser de inte att jag ligger i soffan...


"Come here to me..." (från vänner)



Sen var det ju bara att ta fram strykjärnet (rätta en stackars dyslexiker tack?) och börja stryka juldukarna så det ångade om det. Calypso var INTE särskilt förtjust i att det läta om strykjärnet som pös ut ånga varje gång jag lyfte den haha.. så hon proteserade mot allt detta genom att sätta sig i soffan. Gick i skogen med hunden som vid detta laget blivit totalt galen av att sova länge och varit sur på allt strykande. Hjälpte mormor med att julpynta med alla hennes 60678026789237 st totar hon sparat på sig (eller sparat och sparat...alla tomtar som vi barnbarn gjort/köpt/hittat och gett henne...) Men jag fick ju lön för mödan oxå som man säger :)


För liten soffa kanske??

När allt detta var färdigt fick jag nybakade lussekatter :) Åh va gott det var! Och med jätte kall mjölk till mums! Världens bästa mormor liksom. Så efter att jag klämt i mig typ 8 lussekatter fick jag gå hem och umgås med min vovve. Som vanligt när jag varit borta i typ 2 sekunder var Calypso galen när jag kom tillbaka som om jag varit borta i 5 år men det är faktiskt lite gulligt ändå :) Resten av dagen har hon typ gått mig på hälarna för att jag INTE FÅR GÅ NÅGONSTANS. Just nu ligger hon på mina fötter och snarkar nöjt, eftersom hon vet att jag inte kan gå någon stans utan att hon märker det :) hon är för söt min "lilla" Calypso.



Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0