Längtar till mys :)

Åh va glad jag blir när det är fint väder. Idag är nog första gången på två månader som solen faktiskt kommer fram i mer än 2 sekunder. Det känns på en gång att man blir mycket piggare. Men det är ju klart, min hjärna är ju fortfarande styrd så att om det är mörkt så SKA man sova, och då blir det ju piggare när solen lyser :)

Idag är det en sån där perfect höstdag (och då kommer det från mig som hatar hösten) det är ett par plusgrader (så det är inte svin kallt) väst intill vindstilla och strålande sol! sweet! Och nästa vecka är det första advent då skulle det sitta fint med lite frost :) Ni kanske märker att jag börjar få lite julkänningar och sitter och himmlar med ögonen så fort jag tänker på vintermys :)

Men tänk er själva att man går upp en morgon när det är helt frostat över allt i naturen och man byltar på sig massa gosiga vinterkläder och tar en skogspromenad med hunden. Så börjar det snöa lite lätt när man är ute. Man får snöflingor på ögonfransarna som kittlar en när de sakta smälter.  Man blir rosig i det annars så vita kinderna som för länge sedan tappat sin färg från sommaren. När man väl kommer in från den uppfriskande kylan ute sätter man sig framför den öppna kakelugnen och tänder en brasa som sprakar och värmer in i kropp och själ. Samtidigt gosar man in sig i en filt med hunden på golvet... mysigt eller hur??!!


Har ni oxå mys dagar då ni kan vara helt fridfulla och nöjda med allt??

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0