Köp inte kläder i olika färger!

Jag skulle ha gjort färdigt pralinerna till jobbet igår, men jag orkade inte. Förresten sa de iaf att jag skulle vänta till måndag innan jag tog dem till jobbet så varför inte? Så igår ägnade jag typ hela kvällen åt att tvätta, min överfulla tvättkorg har psykat mig hela veckan där locket har legat på sniskan och kläderna bara väller ur korgen som om den kräktes som straff för att jag inte tog hand om den.

Igår fick jag nästan allt färdigt, det som blir kvar är de vanliga kläderna som alltid blir kvar: 1 rosa linne, 1 grön tröja, 1 gult linne, 1 beige tunika och 1 vit bh. Fan att man skaffar kläder av annan färg än svart (vilket typ hela min garderob består av, det och lila). det blir ju omöjligt att kunn atvätta det typ någonsin. Visst KAN man slänga in ett klädesplagg i tvättmaskinen men jag får ångest bara av att tänka på det eftersom det är slöseri med vatten, el och tvättmedel. Jag veeet det är bara att hand tvätta skiten men jag ska ju orka oxå...får se när jag tar itu med dem.

Mitt tips är att man väljer två färger på kläder och så köper man endast de, så är problemet fixat. eller får man väl helt enkelt köpa kläder i olika färger men använda enbart en färg/vecka så att alla i samma färg hamnar i tvätten samtidigt? Kan inte komma på någon bättre lösning än så, om man nu inte vill tvätta 1 röd socka med vit-tvätten så allt blir rosa??

Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0