Jätten Guffguff

Kan någon förklara för mig varför allt tar slut samtidigt...i kylskåpet altså. Jag handlade igår och fick med mig mina 234789 st tunga, otympliga plastkassar med sånt som tagit slut. Hantagen var typ uttöjda så att jag fick hålla kassarna som öronhängen för att de inte skulle släpa i backen XD haha. Fasen va de handtagen skär in i händerna oxå! Fingertopparna var ju blåa och livlösa medan handflatorna var illröda med stora kratrar efter handtagen. Jag fattar inte vi lever ju i 2000-talet som det heter och ändå finns det ingen bättre lösning på de jäkla kassarna? Kanske man skulle komma på något o bli rik på det?? Smart av mig att säga det här då ^^ Nej jag får nog gömma mig i någon möglig källare tills jag kommit på min uppfinning som kommer att göra mig rik, bli inte förvånade om jag får genomskinlig vit hud och är ljusskygg om ni träffar mig det betyder bara att jag filat på min uppfinning haha.

Kanske man skulle försöka sig på någon uppfinning? Min mammas farfar var ju uppfinnare :) Förövrigt så ägde/startade han ju Örsjös lampfabrik och fick den att bli kännd så varför inte. Btw så finns faktiskt det lampmärket både i Stockholm och i USA så det är faktiskt rätt stort fast man inte tror det. Tyvärr äger vår släkt inte det längre Gammel-farfar sålde fabriken när han blev för gammal men den kommer alltid att räknas som Thorén-fabriken :) Sånt får en att känna sig stolt. Saknar dig gammel-farfar, jag kommer alltid att vara din "lilla-kicka" som du kallade mig (och alla andra barn eftersom minnet inte tillät honom att komma ihåg namn). Jag kommer alltid att sakna dina ändlösa historier du hittade på för vår skull om jätten Guffguff osv. Underbar människa som jag alltid kommer att minnas som MIN farfar då min riktiga farfar dog när jag var 2 år, då är det bra att ha sin mammas farfar som ersättare.

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0