Elf

Mmm nu har man fått mat, så nu är jag lite gladare igen :) Lustigt att jag är så styrd av mat, om jag är hungrig blir jag mer och mer sur och är jag mätt blir jag glad och en bieffekt är oxå att jag blir trött. Visst jag var väl trött även innan men när man precis har ätit klart och man har sådär typ en kvarts rast kvar då blir man så himla trött. Jag lovar att om jag hade varit ensam i lunchrummet så hade jag nog somnat.. Idag blev det resterna från thanksgiving så jag åt kyckling :) Detta eftersom jag helst inte äter kalkon (jag veet jag ÄR kräsen) men jag gillar inte smaken... Gott var det iaf :)

Sitter och funderer på om pappa vet om att det finns kladdkaka kvar sen middagen i skafferiet?? Om han inte vet det så finns det rätt goda chanser till att jag får en bit när jag kommer hem hihi.. Sen blir det väl hårt träning ikväll för att arbeta bort helgens godsaker men det får jag tänka på sen :)


Jag och mamma kollade på Filmen Elf  med Will Ferrel igår. Jag var sugen på jul så då bestämmde vi oss för att kolla på en julfilm till :) (Vi har ju redan fuskat med att ha tittat på "Tomten är far till alla barnen" och "miraklet i New York") Den är otroligt rolig, iaf för mig som typ har världens sjukaste humor samt är lättroad som en 3:åring haha.. Men som sagt så är den absolut sevärd (gärna när ni är lite trötta så är den ännu roligare), filmen handlar om en människa (Buddy)som hamnat bland nissarna hos Tomten och tror att han är en riktig nisse fast att han typ är tre ggr så stor som dem och inte har samma talanger. Senare får han veta att han är adopterad och bestämmer sig för att åka till sin biologiska pappa som inte riktigt uppskattar den nyvunna sonens över-energi och entusiasm :) Buddy måste även försöka lära sig hur den "riktiga" världen fungerar och anpassa sig efter den vilket inte är så lätt. Denna får 4,5 pentakel av 5.


Har ni några julfavoriter på tv:n??

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0