Boll=bebis??

Jag tycker så synd om min lilla vovve Calypso, hon är skendräktig nu vilket innebär att hon tror att hon ska ha/har fått valpar. Det roliga och lite sorgliga är att hon har en leksak som hon tror är hennes bebis. Man kan ju tänka sig att det är någon pipleksak eller något av de 1789324 gosedjuren hon har men nej. Det är hennes svart/vita boll som är hennes bebis.

Jag vet inte om det är för att Calypso är svart och vit och att det är därför hon tror att bollen är hennes bebis eller om det bara är slump. Denna bollen går hon då runt med i munnen hela tiden och vill att man ska hålla i och helst klappa. Sen ska hon ju även sova med den vilket inte går så bra för hon vill typ ligga och "ruva" på den men när hon börjar lägga sig på den så reser hon sig upp häftigt och snurrar runt runt runt eftersom hon inte vill krossa den.

Så har hon hållt på de senaste dagarna och när man tar den piper och gnäller hon efter den och går och letar efter den. Men nu fick jag nog och gömde den, för att se om det gick över hon sov ganska lugnt inatt iaf så får se om det går över snart annars får vi hämta ut medicin som vi fick förra gången då hon blev så dålig av det att hon slutade äta helt och inte kunde sova... Jobbiga grejjer det där.

Sen ser hon ju inte särskilt fin ut när hon är skendräktig heller, eftersom hennes "tuttar" blir mjölkfyllda och typ hänger ner 5 km under magen. Stackarn får ju utslag av att de "ligger och skaver" när hon sover oxå så det är bara problem med det där. Jag visste inte att det skulle bli så jobbigt för Calypso, fast vad vet jag. Vår förra hund Iza fick ju en hysterektomi (eftersom hon fick en inflammation) efter första gången hon löpte så hon hann ju aldrig bli skendräktig. Och det var ju rätt skönt iaf, inte bara att hon slapp det utan att hon slapp att löpa 2ggr/året som stackars Calypso får stå ut med.

Jag lider verkligen med henne, men blir hon inte bättre inom en vecka får vi nog åka till veterinären och hämta ut sån där medicin som stoppar det igen. Det är bara så tråkigt eftersom det kostar så mycket (och Calypso behöver ju rätt mycket medicin för att det ska ge effekt, det är då det hade varit bättre med en tax då den hade klarat sig på typ en droppe...) Aja vad gör man inte för sin kära Hund hon är ju ändå som min bebis :)

Blessed be!

Kommentarer
Postat av: pelle

haha, jag tycker skendräktighet är sjukt kul. min gamla hund skötte alltid hand om en gammal furbee :P om du minns de leksakerna? ;D

2009-11-27 @ 18:06:33
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0