vart tog tiden vägen?

Ho ho ho...nu är julen inte långt borta, och jag har redan fått min bästa julklapp :) Tomten tyckte tydligen att jag varit extra snäll i år med tanke på presenten, min lilla nalle-Björn. Nä nu ska jag inte sitta här och tjata om min "manfriend" (taget ur SATC). Jag ville bara påpeka att jag är lycklig innan jul :P

Är väldigt mycket jag borde göra inna Jul men tiden räcker ju inte till, jag får väl skriva en lista och bara stressa fram resultat??
1. Städa färdigt någon gång innan tomten kommer och ser att du är en lort-gris och tar tillbaka alla paketen.
2. Baka jul godis, borde jag gjor för länge sedan men nu får jag fasen skärpa mig.
3. Baka mitt eget special julbröd, så jäkla gott och nyttigt faktiskt så det har blivit tradition, tur att man är bagare så man kan fixa lite nya goda recept ;)
4. Tvätta kläderna...jag har snart inget rent att ta på mig, antar att man kan vända på kläderna men det är nog bättre att tvätta...
5. Slå ihop som ett korthus dagen innan julafton när man är färdig och ska mysa med famlijen på kvällen fast alla ligger och sover av utmattning...

Någon som känner igen sig?

Jag undrar vad som skulle hända om man gick rakt på 5:an med en gång... kommer julen ändå? nä bäst att inte utmana ödet hihi.

Ikväll blir det fusk jul, Marie och Anders som inte kunde vara med och fira jul med oss i år ska fira idag, med utbyte av klappar. Jag vet vad de ska få hehe...(som Molly säger: vet du vad det är vet du vad det är...det är en mössa... hon är för söt min extra syrra). Så Fram med 5 liter julmust här ska det drickas julbord :) Ska även laga mat till mamma och pappa, tänkte laga kykling al á Sanna :) får se om de gillar det.

Over and out..

Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0