Världens bästa dag på hela året :)

Tjoho idag är den mysigaste dagen på hela året :) Dagen innan Julafton är magisk på något vis, när allt är rent och färdigt, alla klappar är inköpta och inslagna alla är på något sätt glada och nöjda (eller de flesta iaf). Sen till kvällen när man äntligen kan sjunka ner i soffan och smutta på julmust och pepparkakor när man planerat att mysa och titta på nån julig film så somnar man naturligtvis men ändå är det så underbart.

Ikväll ska det mysas med hela familjen, min kära syster Emmelie har äntligen fått klartecken att hon ska få vara ledig julafton (hon har fått jobba julafton seden hon började på Kvarnis för typ 6 år sedan så det är fasen på tiden!). Jag hann färdigt med det mesta jag skulle göra igår iaf. Nu ska jag bara dammsuga min lgh så är den färdig för tomten ;) Sen ska jag till mamma och baka julbrödet och kanske lite julgodis om tiden bara räcker till, då kanske man får sällskap av Molly så hon kan "slicka bunken" haha.

Calypso är väldigt nyfiken på julklapparna, det är så roligt för förra året visste hon inte vad hon skulle göra med presenterna (det var ju hennes första jul) men nu vet hon vad det är. Hon älskar paket...eller ja mest att man får bita sönder så mycket papper man vill utan att matte skäller på henne haha. Får se hur det går i år hos mormor på julafton bara, förra året fick Calypso vara instängd hela kvällen i sovrummet för att de andra två hundarna var där och Calypso kan ju inte sluta leka... I år ska bara en hund vara där så de kanske kan turas om med att vara instängda? Eller kanske Calypso är lite lugnare i år...jag vet inte vi får väl se.

Nehe nu ska jag jobba vidare så att jag blir färdig med allt innan jag går på semester. Jobbar sista dagen idag och kommer inte tillbaka förrän vecka 2! Underbart  med långledigt :)

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0