Mys med mormor :)

Igår efter jobbet hämtade jag upp Molly som oxå skulle till Örsjö. Jag kom på att jag snott hennes vantar här om dagen när jag frös om fingrarna (lustigt när man håller ratten som om den vore den sista matbiten i världen??) Hon fick iaf till baka vantarna nu så hon inte går och fryser om sina små fingrar :) Jag fick återgå till mina gamla äckliga (och inte lika gosiga) vantar som var fulla med dregel (från hunden inte mig haha).

Vi åkte iaf till mormor då Molly skulle äta där, mormor erbjöd mig att äta oxå men jag var inte hungrig. Det är bara att då kom Emmelie (syrran 2), då blev hon bjuden på min port. vilket hon tackade ja till (vilken tur att jag inte åt något då hade stackarn fått gå hungrig). Aja, sen spelade jag och Emmelie piano, då upptäckte jag en märklig sak...jag kunde spela lika bra som Emmelie. Emmelie har ju gått i piano skola jag har fått lite lektioner av Emmelie och lärt mig själv spela... Skulle vara så roligt att bara visa det för musik läraren som sa till mig "nä jag förstår att du inte ska spela piano eftersom du inte är lika duktig som din syster!" (BITCH). Aja där ser man att man kan om man bara vill :P Passade på att tigga till mig en kopp kaffe när jag ändå "bara var där" haha mormor har ju som sagt världens bästa kaffe tack mys mormor för att du alltid tänker på mig puss :)

Sen kilade vi allihopa över till mamma där vi fixade de sista presenterna inför jul. JAG ÄR FÄRDIG MED JULKLAPPARNA!!! Helt otroligt skönt att vara färdig, jag hade lite panik där ett tag men nu är det redo för den stora feta röda gubben att ta över jobbet och klättre ner i den skitiga skorstenen för att dela ut klapparna haha. Lite måste väl han med göra?

Molly och jag åkte hem till mig med Calypso och satt och myste i soffan under en stor filt. Passade på att äta pepparkakor (så vi blir snälla) och dricka cola (nej julmusten var slut) och skrattade i kapp till filmen "tomten är far till alla barnen". Jag veeeet det är typ 5398734 gången vi ser den (i år altså haha) men den är fasen fortfarande bra!!! lägger upp lite favorit klipp från filmen nedan..ska försöka att inte lägga upp hela filmen men det är svårt när man älskar hela filmen, den får definitivt 5 av 5 pentakel av mig!!

Nu flabbar Molly, detta är vår favorit "du ska låta kamelen stå parkerad hela dagen idag..." så klockrent!

 

Ha ha ha, "den är slut" synd att det inte kom med det de säger innan så man fattar varför han behöver en grogg.. "Gunnar" frågar när "Erik" kom på att han var bög, då svarar "Erik": idag när jag såg dig i bastun (syftar på Gunnar". så jäkla bäst.

 

Detta klippet förklarar hela filmen i ett nötskal, och är väl roligt för att detta stämmer för många familjer när de ska fira jul, kanske inte alla personer är så överdrivna som de i filmen men man har nog alltid någon från denna filmen i sin egen släkt. Jag är övertygad om detta iaf. Jag har två av personerna i filmen i min släkt vilka får ni inte veta :)

Har ni någon av dessa karaktärer i er släkt?

 

Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0